Campaign & CRM-manager

Göteborg
 
Bagaren och Kocken är en av Nordens ledande e-handlare inom kategorin redskap, maskiner och design till köket. Företaget grundades 2005, och är från och med årsskiftet 2017/2018 helt ägda av Egmont Publishing. De är idag 60 anställda, med siktet inställt på fortsatt stark tillväxt. Sedan 2017 ingår även GoShopping i företaget med varumärkena KitchenOne och Robotexperten. Som grupp omsatte man närmare 400 miljoner 2017. Bagaren och Kocken lägger stor stolthet i att ha det bästa sortimentet till konkurrenskraftiga priser. Samtidigt strävar vi efter att ha de nöjdaste kunderna i branschen och har blivit utsedda till årets e-handlare av Pricerunner fyra år i rad. Huvudkontoret, lagret och den fysiska butiken är belägna i Göteborg.
 
Bagaren och Kocken ägs till majoritet av Egmont som är en av Nordens största mediekoncerner. Egmont är verksamma inom film, tv, biografer, tidningar, böcker, streamingtjänster, utbildningsmaterial, spelkonsoler och har ett brett utbud av digitala kommunikationskanaler, appar och spel. Egmont är en stiftelse och skänker varje år en del av sin vinst till välgörenhet genom Egmont Fonden – initiativ riktade mot främst barn och unga som behöver en hjälpande hand.
  

Campaign & CRM-Manager
 
Nu söker vi dig som är redo för nästa steg i karriären och som har några års erfarenhet av operativt kampanj- och CRM-arbete. Gärna inom e-handel. Som Campaign & CRM-Manager har du två huvuduppgifter; utveckla och driva vårt lojalitetsarbete samt vara spindeln i nätet när det kommer till kampanj och kampanjplanering. Du kommer på sikt få möjlighet att bygga upp ett eget team.
 
Arbetsuppgifter
  • Ansvara för kampanjplanering och planläggning av kampanjmöten
  • Löpande utvärdera kampanjer
  • Du kommer skapa marknadsföring mot vår kundbas i form av e-post och SMS samt arbeta med och följa upp marketing automation-flöden.
  • Delaktighet i webbprojekt när det rör kampanj och kundresa
  • Driva och utveckla vår lojalitetslösning
Vem är du?
Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av liknande tjänst. Du är nyfiken och vill vara med på en spännande resa på ett företag i förändring. Som person är du noggrann, driven och ambitiös. Du har en känsla för det kommersiella men har även en analytisk sida. Vi är ett företag med stor entreprenörsanda så du är prestigelös och gillar att kavla upp ärmarna när det behövs och ser möjligheter där andra ser problem.
 
Erfarenhets- och kompetenskrav
  • Minst 2 års erfarenhet av liknande arbete
  • Relevant utbildning inom marknadsföring
  • E-handelserfarenhet är mycket meriterande
  • Mycket god datorvana är ett krav
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • Har du arbetat med e-post/Lojalitetslösningen Voyado (gamla e-club) är det meriterande.
  • Erfarenhet av e-postmarknadsföring och gärna marketing automationflöden
  • Ett öga för färg och form är meriterande
 

Upplägg och kontakt
Arbetstid: 100%
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Sörredsvägen 113, 417 29 GÖTEBORG (Bagaren och Kockens huvudkontor)
Lön: Enligt överenskommelse
Ansökan: Skicka ansökan till jobb@bagarenochkocken.se

  • Skriv ”Campaign & CRM-Manager” i ämnesraden
  • Vi intervjuar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan

Kontaktperson: Marknadschef, Malin Tedsjö (malin.tedsjo@bagarenochkocken.se)
Mer information om oss hittar du på www.bagarenochkocken.se