Ångrat köp

Vid köp i vår webbutik gäller öppet köp och ångerrätt i 90 dagar efter det att ni mottagit er produkt.
Önskar ni utföra en retur till oss ber vi er kontakta oss via mail på kundservice@bagarenochkocken.se
 
Vi ber er bifoga artikelnummer eller beskrivning på den produkt som önskas returneras samt ert ordernummer. Vi kommer att återkomma med ett ärendenummer och en bifogad returfraktsedel som ni använder för att skicka tillbaka er produkt. Vid ångrat köp är det kunden som står för fraktkostnaden tillbaka till oss, se pris enligt tabell nedan. Detta dras av vid återbetalning tillbaka till dig som kund. Återbetalning sker till det konto som angavs vid betalning.
 
Vid köp via faktura ber vi er som kund att betala denna och invänta er återbetalning. Alternativet är att kontakta Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 och be dem att förlänga förfallodatum på er faktura. Det är kunden som ansvarar för att förfallodatum inte går ut på fakturan. Efter att er retur anlänt kommer hantering och återbetalning ske senast inom 14 dagar. 
 
Ni som kund har rätt att testa er produkts funktion. Detta gäller dock endast i den utsträckningen att fastställa produktens egenskaper och funktioner. Produkten skall returneras i obegagnat och oförändrat skick likväl som produktens originalförpackning och inner-emballage. Vi ber er exempelvis undvika att tejpa direkt på originalförpackning. Om produkten hanterats utöver våra riktlinjer till er som kund så bibehåller Bagaren och Kocken sin rätt att utföra en värdeminskning motsvarande produktens förändrade skick.
 
Packa er retur på ett sätt som förhindrar att fraktskador kan uppstå under transport. Vi ersätter inte produkter som fraktskadas under transporten till oss. 
 
Fraktkostnad vid retur baseras på storlek och vikt:
 
0-3kg:        59kr 
3-10kg:      99kr 
10-20kg:  199kr
20-35kg:  399kr
 
Vid retur utav vitvaror ber vi er att kontakta oss för mer information.
 
Byte
Vid byte i vår webbutik ber vi er läsa våra tillvägagångssätt för ett ångrat köp. 
Efter att ni mottagit returfraktsdel är ni välkomna att utföra en ny order på er önskade produkt.
 
Felskick
Kontakta vår kundtjänst på kundservice@bagarenochkocken.se
Bifoga tydliga bilder på den felaktiga produkten som ni mottog, ert ordernummer och vilken vara som eventuellt saknas i er leverans. Vi kommer att återkomma till er med ett ärendenummer och er rätta produkt tillsammans med en returfraktsedel för den felskickade produkten. 
Vid felskickade produkter står Bagaren och Kocken för returfrakten tillbaka till oss.
 

Reklamationer

Vid reklamationsärenden inom garantitiden ber vi er att kontakta oss via mail på kundservice@bagarenochkocken.se
 
Bagaren och Kocken erbjuder minst 12 månaders garanti och 36 månaders reklamationsrätt till privatpersoner. De flesta produkter på vår webbutik är avsedda till hushållsbruk om inte annat anges. Hushållsprodukter som används i kommersiell miljö lämnas inga garantier på. Produkter som är avsedda för kommersiellt bruk erbjuder vi en garanti på 6 månader. 
 
Läs mer om vad som gäller vid bedömning av giltig reklamation här:
 
Vi ber er bifoga artikelnummer eller beskrivning på den produkt som önskas reklameras, ordernummer eller kvitto från butik och tydliga bilder som styrker den defekt ni upplever. Vi kommer att återkomma inom 3 arbetsdagar med ett ärendenummer och en returfraktsedel som ni använder för att skicka tillbaka er produkt. Vid fastställd serviceåtgärd eller eventuellt utbyte, packa er retur på ett sätt som förhindrar att fraktskador kan uppstå under transport. För en säker transport emballera om maskinen och fyll ut tomrummet med valfritt material så att denna står stadigt och fast. Vi ersätter inte skador på produkter som fraktskadas under transporten till oss. 
 
När det gäller serviceåtgärder på följande tillverkare ber vi er att vända er direkt till er närmsta serviceverkstad:
 
OBS! Kunden måste ha giltigt kvitto att uppvisa för serviceverkstaden. Kvitto från vår butik, orderbekräftelse och ett detaljerat kontoutdrag gäller alla som kvitto.
 
KitchenAid
El och Digitalservice
Ringvägen 17
118 53 Stockholm
08-845180
 
Rakspecialisten
Möllevångsgatan 34
214 20 Malmö
040-120770
 
Kenwood
Centralservice i Osby
Tegevägen
283 44 Osby
0479-13048
 
SMEG 
Ärenden gällande vitvaror från SMEG hanteras av Garantgruppen.
Övriga el-produkter från SMEG ber vi er kontakta oss via kundservice@bagarenochkocken.se
 
Boka din service på www.garant.se
tel: 013-154510
info@garant.se
 
Electrolux