Efter att du har genomfört din order kan du enkelt följa dess status här - använd ditt ordernummer och den e-postadress du använde vid beställning. Vi skickar alltid en bekräftelse på e-post när din order är skickad.
Efter ditt köp skickas en automatisk orderbekräftelse till din e-post. Har du inte fått detta inom några minuter kan det bero på att den hamnat i skräpkorgen i din inkorg. Om du inte har fått vår orderbekräftelse kan du kontakta kundservice för kontroll av dina uppgifter.
Det är dessvärre inte möjligt att lägga till nya varor på en redan existerande order, men hör gärna av dig till kundservice så hjälper vi dig på bästa sätt.
Om du vill annullera din order bör du kontakta kundservice så fort som möjligt för att vi ska kunna hjälpa dig innan din order hunnit hanteras i vårt system.
Vad gör jag om min order inte skickas på grund av längre leveranstid på en eller flera produkter?
Kontakta kundservice så hjälper vi dig.
Nej, alla beställningar görs av dig personligen inne på vår hemsida. Om du upplever problem när du ska beställa är du välkommen att kontakta oss.
För aktuella betalningsmetoder vänligen läs våra betalningsvillkor här.
Börja med att kontrollera att du fyllt i all information korrekt. Om det inte hjälper kan du försöka igen i en annan webbläsare. Kvarstår problemet så bör du kontakta kundservice.
Om möjligt, prova att välja ett annat betalsätt. Annars kontaktar du Klarna på: https://www.klarna.com/se/kundservice/
Den förväntade leveranstiden anges alltid i samband med ditt köp och är beroende av om produkten finns i lager. På webbplatsen finns information om leveranstid i anslutning till respektive produkt. Leveranstiden beräknas från det att orderbekräftelsen är skickad där även leveranstiden framgår.
Beroende på vad du handlar och till vilket belopp kan fraktkostnader tillkomma. Du hittar information om våra aktuella fraktkostnader här. Hur stor fraktavgiften är framgår alltid i samband med ditt köp.
Expresshantering innebär att din order hamnar som prioriterad och kommer hanteras och skickas från vårt lager extra snabbt.
Södra Sverige, postnummer 10000-81999: Beställ innan kl. 13 på en vardag och få leverans nästkommande vardag. För boende på udda orter samt Gotland, sker leverans inom 2 vardagar. Norra Sverige, postnummer 82000-99999: Beställ innan kl. 13 på en vardag och få leverans inom 2 vardagar.
Efter hantering och packning lämnas din order över till PostNord. Om ditt paket är leveransklart innan kl. 12 skannas den samma vardag av PostNord. Under perioder när PostNord har väldigt många leveranser kan scanningen i vissa fall dröja en extra dag.
Av miljömässiga skäl väljer vi att inte skicka med följesedel eller returfraktsedel.
Du hittar din följesedel på din orderbekräftelse.
Vill du returnera en produkt så klickar du på länken: https://bagarenochkocken.se/retur/.
Har du inte möjlighet att skriva ut returfraktsedeln själv så kontaktar du kundservice som hjälper dig vidare.
Om det har blivit något fel med din leverans så bör du kontakta vår kundservice för att få hjälp.
Om du mottagit en order med trasig förpackning är det viktigt att du dokumenterar detta med hjälp av bilder. Ta gärna en bild på själva förpackningen och fraktsedeln på paketet. I många fall är själva innehållet oskadat då förpackningen skyddar produkten.
Har produkten tagit skada bör du så snabbt som möjligt skicka ett meddelande till [email protected] med bilder av förpackningen, invändigt och utvändigt samt en bild på den skadade produkten.
Hos Bagaren och Kocken levererar vi bara till svenska adresser och har inte möjlighet att skicka leveranser till utlandet. Det är dock möjligt att beställa varor på någon av vår danska, norska eller finska hemsida för leverans till respektive land.
Om du köper en vara som ska skickas ut ur landet (EU) har du möjlighet att få momsen återbetald. Detta kräver att du skickar in giltig dokumentation, en faktura som är tullstämplad för utlandsleverans. Du får din återbetalning efter att vi mottagit dokumentationen. Notera att du själv ansvarar för att kontrollera vilka regler som gäller.
Du som handlar i egenskap av privatperson har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot produkten som du har handlat hos oss på Bagaren och Kocken.
När du använder din lagstadgade ångerrätt på 14 dagar har du rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma dess karaktär, egenskaper och funktion. Det innebär som utgångspunkt att du har rätt att hantera och undersöka produkten på samma sätt som du kan göra i en fysisk butik. Om produkten du beställt kräver montering så ska den vara omonterad för att din retur ska bli godkänd.
Vill du ångra ditt köp och returnera? Klicka här: https://bagarenochkocken.se/retur/
Har du inte möjlighet att skriva ut returfraktsedeln själv så kontakta Kundservice så hjälper vi dig.
Mer information om ångerrätten hittar du i våra köpvillkor: https://bagarenochkocken.se/allmaenna-koepvillkor/
Om du hanterar produkten i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag. Ett sådant avdrag görs genom att jämföra produktens värde vid retur jämfört med det ursprungliga värdet vid köpet. För att få full återbetalning vid ångerrätt rekommenderar vi därför att du skickar tillbaka produkten i originalskick och i oförändrad originalförpackning, vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage mm skall inkluderas i returen.
Vissa produkter är undantagna från ångerrätt och öppet köp. Det gäller om du har brutit förseglingen på produkter som på grund av hälso- och hygienskäl inte lämpligen kan återlämnas eller sådana produkter som har tillverkats enligt dina anvisningar eller annars fått en tydlig personlig prägel. Även produkter som snabbt kan försämras eller blir för gamla är undantagna från ångerrätt.
Du bekostar själv returfrakten när du returnerar ett köp. Kostnaden för returfrakt varierar om det skickas genom ombud eller om produkten har levererats på pall. Aktuell returfrakt framgår här. Kostnaden för returfrakten kommer att dras av från din återbetalning.
OBS! Vi har ej möjlighet att hämta ut paket som skickas till ombud. Använd därför fraktsedeln som skickas ut från vår kundservice eller använd en frakttjänst som kan erbjuda tjänsten företagspaket.
Du som kund står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Tänk därför på att förpacka varan väl. Använd ytteremballaget du fick varan i. Sätt inte fraktsedeln direkt på själva produktförpackningen.
Väljer du att utnyttja ångerrätten eller öppet köp så behöver ni erhålla en fraktsedel från oss och för detta tar vi ut en fraktavgift. Vi kan tyvärr ej hämta ut sändningar som går till ett postombud.
Är ni osäkra på detta ber vi er vänligen att kontakta kundservice.
Du ansvarar för att ta emot eller hämta din leverans i enlighet med vad som framgår av de instruktioner som du får i samband med beställning. Paket hos postombud som inte hämtas inom den tid som anges i aviseringen kommer att skickas tillbaka till vårt lager. Vi har i dessa fall rätt att ta ut en administrativ kostnad. Aktuell kostnad för ej uthämtade paket hittar du här.
Om du låter paketet gå i retur som outlöst vill vi att du informerar oss om detta för att vi ska kunna hantera returen på smidigast sätt. Notera att returfrakt tillkommer när paketet returneras som outlöst.
Vi strävar efter att hantera alla returer så snabbt som möjligt. Efter att din retur anlänt till oss och hanterats av vår personal återbetalas pengarna direkt och kan vanligtvis ses på ditt bankkonto inom 3-5 bankdagar.
Om det är något fel på din produkt har du som handlat i egenskap av privatperson rätt att reklamera den felaktiga produkten i enlighet med den tvingande konsumentskyddslagstiftning som gäller i det land där du har din vanliga vistelseort. I Sverige har du rätt att reklamera ursprungliga fel på produkten som uppkommer inom tre år från produktens avlämnande (ansvarstiden). Du behöver alltid reklamera inom skälig tid från det att du borde ha märkt felet. Din rätt att reklamera upphör senast två månader efter att ansvarstiden på tre år har passerat. Om du vill reklamera en produkt kan du fylla i vårt serviceformulär här.
Därefter kommer du bli kontaktad av vår serviceavdelning. Om du behöver skicka in produkten på service eller för utbyte blir du kontaktad angående detta och vi skickar en förbetald fraktsedel. Detta görs för att säkra snabbast möjliga lösning, då vi i de flesta fall samarbetar direkt med tillverkarens auktoriserade servicepartners.
Mer information om reklamationer hittar du i våra köpvillkor: https://bagarenochkocken.se/allmaenna-koepvillkor/
Fyll i vårt serviceformulär på https://bagarenochkocken.se/service/. Notera att det är skillnad på om produkten inte lever upp till förväntningarna, eller om den är defekt. Lever produkten inte upp till dina förväntningar är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.
Om du önskar mer vägledning i valet av produkt är du alltid välkommen att ta kontakt med vår kundservice!
Vi justerar våra priser löpande och i förhållande till marknaden för att alltid kunna garantera bra erbjudanden. Ska du köpa ett större antal produkter är du också välkommen att kontakta oss.
Vi har generellt sett valt att begränsa användandet av rabattkoder för att alltid kunna erbjuda attraktiva priser till samtliga kunder. Vårt prissystem övervakar konstant marknaden och vi justerar våra priser löpande. Vi har valt att göra på detta sätt för att kunna säkra bra priser samtidigt som vi behåller bra service. Den höga konkurrensen på internet har generellt sänkt priserna och därför är prisfluktuationer ofta begränsade till de mest populära produkterna. Detta är bra för kunderna eftersom det leder till billigare köp - även om det sker utan ”rabatt”.
Vi erbjuder inte prisgaranti, men försöker alltid att ha konkurrenskraftiga priser och matcha andra butiker på marknaden. Vi erbjuder dock prismatchning i 7 dagar efter ditt köp om varan skulle bli nedsatt på vår egen sida.
Vi säljer de reservdelar som finns på vår hemsida. Hittar du inte reservdelen du söker rekommenderar vi att du kontaktar tillverkaren direkt. Behöver du mer hjälp så kontakta vår kundservice.
Om en vara saknas i lager erbjuder vi möjligheten att bli meddelad när den kommit in igen så att du kan lägga din order då.
Om en produkt har säkerhetsbrister kan den behöva återkallas. På Bagaren och Kocken sätter vi kundens säkerhet först och därför följer vi noga rådande lagstiftning och standarder. Här hittar du särskild information om produkter i vårt sortiment och som av olika anledningar återkallas av leverantören och hur du ska gå till väga för att skicka tillbaka dem. Läs mer om återkallade produkter här.
Kontakta oss på [email protected] eller fyll i vårt formulär:
Måndag - Fredag | 09:00 - 17:00 |