Köksredskap & design på nätet
Fri frakt över 500,-
Snabba leveranser
365 dagars öppet köp
Varukorg Varukorg 0 kr Din varukorg är tom
0
Lades i varukorgen
st
Varukorg Varukorg Visa varukorgen Gå till kassan Din varukorg är tom
0
Lades i varukorgen
st
Varukorg Varukorg 0 kr Din varukorg är tom
0
Lades i varukorgen
st
Varukorg Varukorg Visa varukorgen Gå till kassan Din varukorg är tom
0
Lades i varukorgen
st
Kontakta oss

Vi hjälper dig!

Vi vore tacksamma om du i din förfrågan till vår Kundservice skriver med ordernummer och/eller om du har ett tidigare ärendenummer hos oss så kan vi hjälpa dig snabbare. 

Vår duktiga kundtjänst har stor kunskap om produkterna vi säljer och vi hjälper dig gärna hitta rätt produkt. Självklart hjälper dig även med frågor om betalning, retur eller övriga order-relaterade frågor.

Öppettider
Måndag - Onsdag 09:00 - 16:00
Torsdag 13:00 - 16:00
Fredag 09:00 - 16:00
 
Lunchstängt 12:00 - 12:40
Kontaktinformation
Telefon: 031 - 25 22 22 

Serviceformulär Returformulär

Tack för ditt meddelande
Vi kontaktar dig inom kort.
Reklamation

 

> Fyll i serviceformulär

 

Reklamationer

Bagaren och Kocken erbjuder minst 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt till privatpersoner. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. De flesta produkter på vår webbutik är avsedda till hushållsbruk om inte annat anges. Produkter som är avsedda för kommersiellt bruk erbjuder vi en garanti på 6 månader. Hushållsprodukter som används i kommersiell miljö lämnas inga garantier på.  

Din garanti och reklamationsrätt täcker funktionsfel som uppkommer under din garanti- eller reklamationstid. I de fall produkten inte är behäftad med ett funktionsfel utan ett s k handhavande fel (t ex felinställd vara, skada som beror på oaktsamhet m.m.) har vi rätt att debiterade dig en undersökningsavgift, inklusive frakt- och hanteringskostnader. Undersökningsavgiften är 600 kr inkl. moms. Tänk därför på att det är viktigt att du följer de rekommendationer och skötselråd som följer med produkten eller som vi upplyser om.
OBS! För nedan varumärken gäller följande för garanti- och reklamationsärenden. Orsaken till detta tillvägagångssätt är för att du som kund kommer att få bättre och snabbare hjälp och handläggning av ditt ärende.

KitchenAid
Registrera ditt ärende hos vår servicepartner Spanrep på http://www.spanrep.se. Du kan även nå Spanrep på 08-403 00 161 eller info@spanrep.se. Spanrep kommer därefter kontakta dig och hjälpa dig med en lösning.

Vitamix
Kontakta vår servicepartner Lindenbaum på 08-570 347 77 eller info@lindenbaum.se. Lindenbaum kommer då att hjälpa dig med bästa möjliga lösning på ditt ärende.

SMEG - Vitvaror
När det gäller vitvaror från SMEG hanteras dessa ärenden av Garantgruppen. Boka därför din service på http://www.garant.se
Du kan även nå Garantgruppen på 013-154510 eller info@garant.se. Gällande el-produkter från SMEG, vänligen kontakta oss på kundservice@bagarenochkocken.se

Electrolux
Gällande produkter som köksassistenter, blenders, stavmixers och dammsugare hittar du närmaste Electrolux servicecenter på nedanstående länk. Du kommer där få bästa möjliga service och support.
Länk: http://www.electrolux.se/support/service-center-locator/
Ångerrätt

 

 >> Fyll i returformulär

Ångrat köp

Vi lämnar öppet köp i 365 dagar (gäller obruten förpackning) och ångerrätt i 14 dagar efter det att ni mottagit er beställning. 
 
Att tänka på
  • Returfrakt - Vid ångrat köp är det kunden som står för fraktkostnaden (79 kr) tillbaka till oss. Fraktkostnaden dras av vid återbetalning tillbaka till dig som kund. Återbetalning sker till det konto som angavs vid betalning. 
  • Använt produkten? - Vid ångerrätt har du rätt att försiktigt undersöka varan. Detta gäller dock endast i den utsträckning som krävs för att fastställa varans egenskaper och funktioner. Vi förbehåller oss rätten att utföra en värdeminskning motsvarande produktens eventuellt förändrade skick om du använt varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den.
  • Komplett vara - Varan ska vara komplett tillbaka till oss vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage m.m. skall inkluderas i returen.
  • Förpacka varan väl - Du som kund står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Använd ytteremballaget du fick varan i. Sätt inte fraktsedeln direkt på själva produktförpackningen. Vi ersätter inte produkter som fraktskadas under transporten till oss.
  • Använd inte egen fraktsedel - Ni inte kan använda er utav en egen fraktsedel för returen. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
Återbetalning
Efter att er retur anlänt kommer hantering och återbetalning ske inom 14 dagar.  
Köpt via faktura?
Vid köp via faktura ber vi er som kund att betala denna och invänta er återbetalning. Alternativet är att kontakta Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 och be dem att förlänga förfallodatum på er faktura. Det är kunden som ansvarar för att förfallodatum inte går ut på fakturan. 
Vill du byta till något annat?
Returnera varan enligt ovan instruktioner och lägg därefter en ny beställning på vår hemsida.
 
Felskick
Kontakta oss på kundservice@bagarenochkocken.se. Bifoga tydliga bilder på den felaktiga produkten som ni mottog, ert ordernummer och vilken vara som eventuellt saknas i er leverans. Vid felskickade produkter står Bagaren och Kocken för returfrakten tillbaka till oss.
Vi hjälper dig lyckas i köket
Alltid 365 dagars öppet köp
Fri frakt när du handlar för över 499 kr.
Officiell återförsäljare av alla varumärken
Vi har spridit köksglädje sedan 2005
Behöver du hjälp?
Du kan alltid nå oss genom att ringa fram till klockan 16:00, men kom ihåg att du kan även skicka oss ett email genom att klicka på länken nedan.
031-25 22 22